5 Google AdWords tips & tricks voor optimaal rendement

Geplaatst door Alexander IJbema 1 maart 2014

Ben je van plan om je eigen Google AdWords-campagne op te zetten? Of beheer je er al een? Hieronder 5 praktische Google AdWords tips om het rendement van je campagne te verhogen:

Tip 1: Sitelinks gebruiken!

Met de sitelinks-extensies is het mogelijk om niet alleen je zichtbaarheid in Google te verhogen, maar je geeft de gebruiker ook nog de mogelijkheid om zelf te beslissen of er nog een relevantere pagina is. Sitelinks hebben een impact op je CTR en dus je kwaliteitsscore.

Tip 2: Maak gebruik van uitsluitingszoekwoorden.

Wat we vaak tegenkomen bij campagnes die we analyseren (vaak opgezet zonder kennis van Google AdWords) is dat er geen gebruik wordt gemaakt van uitsluitingszoekwoorden. Door van te voren een goed zoekwoordonderzoek te doen kun je vaak al achter veel mogelijke uitsluitingszoekwoorden komen. Denk aan: gratis, vacature, job, goedkoop (wanneer je bijvoorbeeld duur bent).

Tip 3: Koppel je AdWords-campagne aan Google Analytics.

Om erachter te komen wat de bezoeker uiteindelijk op je website doet is het van belang om je campagne te koppelen. Op deze manier kun je per zoekwoord zien wat het rendement is en op basis daarvan de campagne optimaliseren.

Tip 4: Stel altijd doelen in

Wanneer je eenmaal die koppeling hebt met Google Analytics is het van belang om doelen in te stellen. Dat kan in de vorm van een offerteaanvraag. Een klik op een PDF-folder. Of een bestelling in de webshop. Door dit bij te houden kun je veel gerichter je campagne optimaliseren.

Tip 5: Advertentieplanning inschakelen

Binnen Google AdWords is het mogelijk om zelf te bepalen waar en wanneer advertenties verschijnen in Google. Voor een  regionale pizzaboer is het belangrijk om de advertenties alleen in de avonduren in te stellen in een bepaalde regio.

Waar kunnen wij mee helpen?

AdWords-scan

Ben je benieuwd of er nog meer rendement uit jouw AdWords-campagne valt te halen? Wij bieden de mogelijkheid om een gratis scan van de campagne te maken met de belangrijkste verbeterpunten.

Workshop

Voor veel klanten is het niet rendabel wanneer ze een bureau inschakelen om maandelijks hun campagne laten optimaliseren. Of willen het gewoonweg zelf kunnen doen. Wij bieden diverse mogelijkheden voor workshops!
 

Schrijf je in voor de gratis Pienter nieuwsbrief

En blijf op de hoogte van het laatste online marketing-nieuws

Vraag een gratis Online Marketing Check aan

Wij nemen je online presence onder de loep en presenteren jou geheel vrijblijvend onze bevindingen!