Aangepaste openingstijden in je Google bedrijfsvermelding

Geplaatst door Arjan Hijlkema 22 december 2016

Openingstijden van je winkel of bedrijf worden regelmatig opgezocht door je klanten. Wanneer men zoekt op je bedrijfsnaam is de kans dan ook groot dat je Google Mijn Bedrijf-vermelding wordt getoond. Beheer je deze vermelding zelf? Dan is het handig om je reguliere openingstijden aan te passen wanneer er afwijkende openingstijden van toepassing zijn. Bijvoorbeeld wanneer feestdagen op  de dagen vallen waarop je normaliter geopend bent.

Hoe voeg ik tijdelijke openingstijden toe aan mijn Google bedrijfsvermelding?

Het tonen van je openingstijden in je Google bedrijfsvermelding is ideaal want het toont snel en gemakkelijk wanneer klanten bij je terecht kunnen. Maar je wil natuurlijk niet dat men op Tweede Kerstdag op de stoep staat terwijl je in werkelijkheid de deuren gesloten houdt die dag. Gelukkig kun je dit tijdelijk aanpassen in je Google bedrijfsvermelding.

  1. Ga naar www.google.nl/business
  2. Log in met je Google-account die je gebruikt voor je bedrijf
  3. Kies vervolgens de bedrijfsvermelding die van toepassing is (als je geen meerdere vestigingen hebt is de keuze makkelijk)
  4. Klik op het pennetje bij 'Voeg afwijkende openingstijden toe'
  5. Geef nu de openingstijden op (of een gesloten-melding) van de dagen die afwijken
  6. Als je klaar bent met de dagen die afwijken klik je vervolgens op 'toepassen'

De afwijkende openingstijden die je hebt opgegeven worden vervolgens verwerkt en zullen na ongeveer 5 minuten actief zijn. De aanpassingen zijn dan ook direct voor iedereen zichtbaar.

Ook ideaal voor afwijkende koopzondagen

In dit voorbeeld hebben we het over afwijkende openingstijden tijdens de feestdagen, maar je kunt dit natuurlijk ook toepassen wanneer je op bepaalde koopzondagen geopend bent. Je kunt deze koopzondagen dan apart opgeven. Op de betreffende dag wordt dan keurig aangegeven in je bedrijfsvermelding dat je geopend bent die dag. Als je al weet wanneer je op afwijkende dagen open of gesloten bent in 2017 kun je dit al direct opgeven voor het komende jaar.

Vergeet je eigen website niet

Naast de openingstijden in je Google bedrijfsvermelding is het belangrijk je klanten en bezoekers ook op je eigen website op de hoogte brengen van aangepaste openingstijden. Het beste kun je dit doen op de plek waar je openingstijden vermeld staan. Vergeet zeker ook op de contactpagina niet. Dit voorkomt dat klanten tevergeefs bellen of erger nog: voor een dichte deur staan.

Schrijf je in voor de gratis Pienter nieuwsbrief

En blijf op de hoogte van het laatste online marketing-nieuws

Vraag een gratis Online Marketing Check aan

Wij nemen je online presence onder de loep en presenteren jou geheel vrijblijvend onze bevindingen!