Drie jaar Pienter: terugblik op de afgelopen tijd

Geplaatst door Erik Lohuis 10 maart 2016

Drie jaar Pienter begon als een avontuur vanuit onze vorige werkgever die zijn personeel flexibeler wilde inhuren. We werken aan ons bedrijfsplan aan de keukentafel. Brainstormend over een leuke naam kwamen verschillende bedrijfsnamen voorbij. Nuchterheid, Snugger en Pienter. Uiteindelijk besluiten we om toch te gaan voor een Pientere naam. “Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg”.

Fijne samenwerkingen

Over een ding waren we het snel eens, Pienter moest een bureau zijn waar iedereen terecht kon, ongeacht de grootte van het budget. Ook plezier in het werk was belangrijk, dus we streefden goede samenwerkingen na. Trajecten die koste wat het kost afgerond moesten worden voor het geld wilden we met Pienter zeker niet.

In maart 2013 gingen we in mijn oude Mercedes naar de notaris om Pienter als B.V. op te richten en daarna konden we aan de slag. Eerst in deeltijd, maar na een jaar hadden we genoeg klanten om beide full-time te werken. Ik ben dan ook zeer dankbaar voor deze klanten van het eerste uur.

Plezier bij Pienter

Hebben we leuke dingen beleefd? Zeker. Zo hadden we Elsemarie van Cotton-Paper.nl te gast voor een workshop, die haar tas op de grond zette, waarna Oliver er vandoor ging met haar muts. Wij kijken met veel plezier terug op ons kantoor in Assen, waar we The Voice of Holland keken tijdens het overwerk.

En op dit moment beleven we veel plezier in ons nieuwe kantoor in Oosterwolde dat we delen met onze samenwerkingspartner Pool Communicatie.

Pientere procedures aanpassen

Ging het allemaal van een leien dakje? Zeker niet. Helaas wist niet elke klant onze werkzaamheden te waarderen en strandden sommige samenwerkingen. Zo kwam het voor dat we een shop tegen zeer lage kosten op hadden gezet om budget over te laten voor een online marketingtraject, dat ons vervolgens niet werd gegund. En ook een aantal van onze medewerkers verbleef helaas maar een korte periode bij ons. Maar we hebben ervan geleerd en zowel intern als extern onze procedures erop aangepast!

Goede resultaten

En natuurlijk ging er ook veel goed. Zo hebben we samenwerkingen met grote bedrijven als Allgifts.nl en TVM, die we aan vaste top 3-posities in de zoekresultaten hebben kunnen helpen. Ook hebben we zelf een aantal shops op kunnen starten, waarvan Buitenverlichtingzaak.nl een succesvol voorbeeld is. En natuurlijk hebben we geweldige medewerkers en stagiairs (gehad), die Pienter mede hebben gemaakt tot wat het nu is!

De komende jaren

We hopen de komende jaren onze bestaande klanten te blijven helpen en nieuwe klanten te kunnen verwelkomen. Dit hopen wij te doen met een team van enthousiaste professionals dat meer en meer uit specialisten op hun vakgebied moet bestaan. Maar wat moet blijven, zijn onze kernwaarden: korte lijnen, snelle reacties op vragen en problemen, plezierige samenwerkingen en het belangrijkst van allemaal: goede resultaten.

 

 

 

Schrijf je in voor de gratis Pienter nieuwsbrief

En blijf op de hoogte van het laatste online marketing-nieuws

Vraag een gratis Online Marketing Check aan

Wij nemen je online presence onder de loep en presenteren jou geheel vrijblijvend onze bevindingen!