Een energievolle samenwerking

Geplaatst door Dominic van Bergen 27 februari 2019

Ditmaal lichten we graag een klantcase uit. Pienter werkt reeds geruime tijd samen met ENGIE Energie. Een samenwerking waar we letterlijk energie van krijgen.

Moordende concurrentie

De energiemarkt is zeer competitief. Zo heb je te maken met concurrerende energieleveranciers die graag in dezelfde top-10 willen komen voor gerichte zoektermen. Naast de leveranciers zelf heb je ook hevige concurrentie van prijsvergelijkers die zich richten op zoekwoorden met dezelfde intentie.

Als voorbeeld: het zoekwoord 'energie aanvragen' kent met 140 zoekopdrachten per maand niet eens een excessief hoog zoekvolume. Wel kent dit zoekwoord een gemiddelde kosten per klik van €27,00(!) als je hiermee zou besluiten te adverteren. Dit laat maar eens te meer zien hoe belangrijk een organisch zoekresultaat kan zijn. Immers elke klik vanuit de 'gratis' zoekresultaten voel je niet in de portomonnee. Ook heeft het een positieve uitwerking op het totale rendement van je landingspagina omdat je klikkosten aanzienlijk verminderd zijn.

Progressie

Toen we begonnen keken we vooral naar Essent en Nuon als voornaamste concurrenten in het marktgebied. ENGIE Energie had al een goede basis qua vindbaarheid, maar moest Nuon nog boven zich dulden op de selectie van zoekwoorden die we samen met ENGIE Energie hebben bepaald. Inmiddels hebben we beide concurrenten achter ons gelaten. Een zeer mooi resultaat!

Meer weten over onze samenwerking met ENGIE Energie? Lees de klantcase.

Schrijf je in voor de gratis Pienter nieuwsbrief

En blijf op de hoogte van het laatste online marketing-nieuws

Vraag een gratis Online Marketing Check aan

Wij nemen je online presence onder de loep en presenteren jou geheel vrijblijvend onze bevindingen!