Even voorstellen: Michel Gort

Geplaatst door Arjan Hijlkema 15 mei 2018

Mooie ontwikkelingen in huize Pienter! Vanaf 1 mei is Michel Gort (35) bij Pienter begonnen als projectmanager. Michel brengt een bak aan ervaring mee door al 10 jaar actief te zijn in de wereld van online marketing. We stelden hem wat pientere vragen, waarop de volgende antwoorden kwamen.

Wat hoop je voor Pienter te kunnen betekenen?

De focus zal met name op projectmanagement liggen. Ik houd van de grote lijnen overzien, plannen maken, werken in teamverband, processen optimaliseren en kwalitatief goed werk afleveren. Daarnaast vind ik het leuk om op het snijvlak van techniek en online marketing bezig te zijn. En natuurlijk een leuke tijd beleven met het team, want plezier in je werk is het allerbelangrijkste.

Wat heb je gedaan voordat je bij Pienter kwam?

Bij internetbureau VisualMedia kon ik in 2008 aan de slag als online marketeer en zo heb ik veel kunnen leren. In 2015 maakte ik intern de switch naar projectmanager. Ik hield me toen met name bezig met de realisatie van websites, webshops en applicaties in teamverband.

ClippyWanneer wist je dat je ‘iets met computers’ wilde doen?

Aan het eind van mijn basisschooltijd kwam de computer in de klas en hierop leerde ik belangrijke basisvaardigheden, zoals Clippy uitschakelen in Word en prachtige tekeningen maken met Paint. Zoveel mogelijkheden in één apparaat: ik wist dat ik daar later iets mee zou willen doen.

Hoe ontstond jouw interesse in online?

Rond 1994 kregen we thuis internet en lag de wereld van informatie aan mijn voeten. Ik leerde mezelf hoe ik ook websites kon maken en een opleiding Informatica volgen leek een logische keuze. Maar hoewel programmeren wel mijn interesse had, gold dat ook voor grafische vormgeving, data, Nederlands, bedrijfskunde en usability. En ik realiseerde me toen dat ik niet zozeer ‘iets met computers’ maar vooral ‘iets met internet’ wilde doen.

En wat doe je naast je werk?

Met drie jonge kinderen blijft er niet heel veel tijd over om aan ontspanning te besteden. In de tijd die ik daarvoor heb lees ik graag; zowel offline als online. Momenteel heb ik mij gestort op het onderwerp productiviteit. Helaas geldt daarbij: hoe meer je erover leest, hoe minder productief je bent.

Verder luister ik graag muziek (huidige favoriet: The War on Drugs) en soms speel ik zelf wat op gitaar. Een keer in de week probeer ik een potje te zaalvoetballen en ik test graag nieuwe speciaalbieren uit; bij voorkeur in het gezelschap van vrienden.

Wat is jouw visie op online marketing?

Als organisatie bied je als het goed is al een stukje toegevoegde waarde voor je klanten. Dan is het zaak om eerst een online strategie op te stellen. Aan de basis hiervan ligt een technisch goede website die supersnel laadt, een perfecte mobiele ervaring biedt, beveiligd is met een SSL-certificaat, gebruiksvriendelijk is en een logische navigatie heeft. Een goed online marketingbureau helpt hiermee en natuurlijk ook met de verdere uitvoering van het online marketingplan. Dat daarover vervolgens helder wordt gerapporteerd moet vanzelfsprekend zijn.

Hoe kijk jij aan tegen de ontwikkelingen op online marketinggebied?

Er gebeurt zeker veel en dat maakt het ook zo leuk. Zo pusht Google steeds meer (eigen) diensten op de zoekresultatenpagina, waardoor de mogelijkheden om optimaal zichtbaar te zijn continu veranderen. Ook moeten we steeds meer rekening gaan houden met de vindbaarheid via spraakgestuurde technologie. Op e-commercegebied lijkt Amazon zich voorzichtig meer te gaan bewegen in Nederland en dat kan voor webshops een bedreiging worden.  Maar elke bedreiging is ook een kans, dus ik zie de toekomst positief in!

Schrijf je in voor de gratis Pienter nieuwsbrief

En blijf op de hoogte van het laatste online marketing-nieuws

Vraag een gratis Online Marketing Check aan

Wij nemen je online presence onder de loep en presenteren jou geheel vrijblijvend onze bevindingen!