Google goes green!

Geplaatst door Sumitra Otter 22 juni 2016

Google heeft groene advertentielabels ingeschakeld. Zocht je voorheen op een bepaalde term, dan verschenen bovenaan de advertenties met een geel advertentielabel. Nu is dat dus definitief groen geworden.

Al een paar maanden zagen gebruikers groene advertenties. Toen was Google nog bezig deze functie uitgebreid te testen. Nu is deze omschakeling definitief doorgevoerd. Dat betekent dat wereldwijd op alle apparaten, mobiel, pc of laptop voortaan groene advertentielabels te zien zijn. Waarschijnlijk heeft de kleurverandering te maken met subtiliteit. Het label heeft nu dezelfde kleur als de URL die erachteraan verschijnt.

Geen gevolgen voor organische resultaten

De kleurverandering is wereldwijd doorgevoerd vanwege de vele positieve reacties van gebruikers, volgens Google. Het is nog niet duidelijk of er nu vaker op advertenties zal worden geklikt, dat zal de tijd moeten leren. Google stelt wel dat deze verandering geen gevolgen heeft voor de organische zoekresultaten.

Eén van de vele veranderingen

De verandering in kleur is een van de veranderingen op de zoekresultatenpagina's. Al eerder heeft Google besloten maximaal vier in plaats van drie advertenties te laten zien bij de resultaten. Daarnaast heeft Google bekend gemaakt mobielvriendelijke websites hoger te plaatsen in de zoekresultaten bij mobiele zoekopdrachten. Wat de volgende stap zal zijn? Wij houden het in de gaten!

Schrijf je in voor de gratis Pienter nieuwsbrief

En blijf op de hoogte van het laatste online marketing-nieuws

Vraag een gratis Online Marketing Check aan

Wij nemen je online presence onder de loep en presenteren jou geheel vrijblijvend onze bevindingen!