Neem volgers mee in je story op social media

Geplaatst door Tessa Dekker 22 augustus 2017

Ooit begon Snapchat ermee, maar inmiddels kun je er ook niet omheen wanneer je Facebook, Instagram of zelfs WhatsApp opent: stories. De tijdelijke foto’s en filmpjes staan vooral bekend om de grappige filters en worden door veel mensen gebruikt om te delen wat zij zoal meemaken. Maar ook voor bedrijven zijn stories interessant! Langzaam maar zeker nemen visuele verhalen namelijk een steeds grotere rol in op het gebied van content. Speel hierop in door de story van jouw bedrijf te promoten of trakteer je volgers op verrassende visuele content! Benieuwd of Snapchat of Instagram geschikt is om jouw verhaal te delen? Wij vertellen het je in deze blog!

Snapchat: jonge doelgroep en shareable content

Snapchat is de grondlegger van het fenomeen stories. De app is vooral populair onder tieners en jongeren tussen de 18 en 24 jaar oud. Heb je dus een jonge doelgroep, dan is het slim om Snapchat als medium te kiezen om je verhaal op te delen. Maar bekijk ook zeker de andere features om mee te adverteren op de app! Snapchat staat bekend om de gekke filters die je over je gezicht kunt leggen. Wist je dat je ook zelf gemaakte filters en geotags kunt gebruiken om je bedrijf te promoten? Deze worden geactiveerd wanneer gebruikers in je geselecteerde doelgroep vallen of zich op een door jou ingestelde locatie bevinden. Je speelt je bedrijf in de kijker en maakt je content tegelijkertijd shareable!

> Lees meer over adverteren op Snapchat

Instagram: wereldwijd bereik en handige CTA’s

Sinds de zomer van vorig jaar kun je ook op Instagram je stories delen. Inmiddels is het ook mogelijk om Instagram Stories als bedrijf in te zetten. De doelgroep die je hiermee bereikt is iets ouder dan die van Snapchat (het grootste gedeelte van de gebruikers is tussen de 18 en 29 jaar oud), maar ook ruimer verspreid over de hele wereld. Wil je je verhaal dus internationaal delen, dan is Instagram in goede keuze! Leuke features in Instagram Stories zijn de mogelijkheden om mensen en locaties te taggen en om hashtags en links te plaatsen in je foto’s en video’s. Hiermee creëer je gelijk een call-to-action! Een slimme optie wanneer je wil dat je kijkers een actie gaan ondernemen, zoals het bekijken van je website of je Instagram-profiel.

> Lees meer over adverteren op Instagram Stories

De story van jouw bedrijf promoten?

Ben je benieuwd wat Snapchat of Instagram Stories jouw bedrijf kan brengen? Kom eens langs in Assen of neem contact met ons op. Dan bespreken we welke opties voor jouw bedrijf het beste zijn. Wij helpen je graag met het opzetten van jouw visuele verhaal!

Schrijf je in voor de gratis Pienter nieuwsbrief

En blijf op de hoogte van het laatste online marketing-nieuws

Vraag een gratis Online Marketing Check aan

Wij nemen je online presence onder de loep en presenteren jou geheel vrijblijvend onze bevindingen!