Ontdek de voordelen van: AdWords

Geplaatst door Tessa Dekker 27 december 2017

SEO, SEA, engagement, advertentiegroepen, CPC, CTR, conversieratio: de taal van online marketing kent veel lastige termen. Ga jij je zelf verdiepen in online marketing of denk je erover na om het uit te besteden? In een blogreeks van 3 blogs gaan wij in op verschillende onderdelen van online marketing die jouw bedrijf verder kunnen helpen.

In dit derde blog bespreken we AdWords: dé tool van Google om binnen de zoekmachine te adverteren.

AdWords in het kort

AdWords is een ontzettend slim programma van Google dat advertenties toont op het moment dat iemand zoekt naar een dienst of product binnen de zoekmachine. De advertenties worden weergegeven in Google, boven de ‘normale’ of, in online marketingtaal, organische zoekresultaten. In AdWords kun je zelf campagnes met advertenties aanmaken. Het programma geeft je suggesties voor woorden die je het beste kunt gebruiken in je advertenties, zodat mensen je advertenties alleen zien wanneer het voor hen relevant is. Doe je liever zelf onderzoek? Ook dat is met het programma mogelijk! Het fijne aan AdWords is dat je helemaal zelf bepaalt in welke situaties jouw advertenties weergegeven worden. En, misschien nog wel het mooiste: je hebt zelf in de hand wat jij over hebt voor de klikken op je advertentie. Je klikbudget bepaal je namelijk gewoon zelf!

Hoe AdWords jouw bedrijf verder kan helpen

  1. Je benadert je doelgroep precies op het juiste moment: wanneer ze al zoeken naar wat jij te bieden hebt. Je bezoekers klikken daarom gemakkelijker door naar je website en zullen eerder geneigd zijn om te converteren.
  2. Als je organisch (met SEO) nog niet zo hoog scoort kun je toch profiteren van een snelle zichtbaarheid. Goed geoptimaliseerde advertenties kunnen zelfs al snel op de eerste pagina worden weergegeven!
  3. De kosten? Die beheer je zelf, door van een vast maximumbedrag gebruik te maken.

Gebruik je tijd voor wat jij het liefste doet

AdWords kan behoorlijk lastig zijn om mee te beginnen. Wil je het programma onder de knie krijgen, dan moet je er dus behoorlijk wat tijd in investeren. Bovendien vernieuwt AdWords constant en kost het tijd om op de hoogte te blijven van alle nieuwe handigheden. AdWords-werkzaamheden uitbesteden is daarom aantrekkelijk. Onze online marketeers hebben alle kennis van AdWords in huis en zijn dagelijks bezig dit bij te houden. Besteed je je AdWords-werkzaamheden dus uit, dan hoef jij niet urenlang met je neus de studieboeken in, maar leggen we je natuurlijk wel uit wat we gaan doen. Daarom vragen we een klein beetje van je tijd. Zo kunnen we je uitleg geven over onze werkzaamheden, maar we leren jou en je bedrijf beter ook graag kennen. We willen natuurlijk wel dat de campagnes die wij opzetten naadloos aansluiten op jouw wensen en de identiteit van je bedrijf!

Ga Pienter met jouw AdWords om

Bij Pienter vinden we dat online marketing, en dus ook Google AdWords, bereikbaar moet zijn voor iedereen. Wil jij weten hoe AdWords jouw bedrijf naar een hoger niveau kan tillen? Wij leggen je graag uit wat AdWords voor jouw bedrijf kan doen en op welke manier. Neem contact met ons op of kom een langs in ons kantoor in Assen, dan bespreken we wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen!

Laat een reactie achter

Schrijf je in voor de gratis Pienter nieuwsbrief

En blijf op de hoogte van het laatste online marketing-nieuws

Gratis Online Marketing Check

Wij nemen je online presence onder de loep en presenteren jou geheel vrijblijvend onze bevindingen!