Wat kan april voor jouw content betekenen?

Geplaatst door Thijs Kuiper 15 maart 2016

April, de maand van grappen en koningen, is in aantocht. Dit betekent dat het eindelijk eens wat warmer gaat worden! Dit mag ook wel, want de lente begint alweer op 21 maart. Wil je naast de temperatuur ook een stijging zien in het bezoekersaantal van jouw website? Pienter heeft voor jou een aantal data uitgelicht waar je op gebied van contentmarketing iets leuks mee kan doen richting jouw klanten.
 

1 april, kikker in je bil!

Bij iedereen wel bekend, de dag van de grap. Maar wat kun je hiermee doen op marketing- of promotiegebied?

- Verzin een geniale prank die je bij je collega uitvoert, en film deze. Als ‘ie echt leuk is, wordt de prank misschien ook wel op social media opgepikt en gedeeld. Hoe makkelijk kun je gratis promotie maken!

- Verzin een opvallend verhaal over jouw bedrijf, dat erg geloofwaardig overkomt. Hou hier je klanten mee voor de gek, om ze aan het einde van de dag gerust te stellen: het was een 1 aprilgrap! Pas hier wel mee op, je moet geen verhalen verzinnen die de klant tot actie aanspoort. Wanneer een klant het gevoel krijgt dat ‘ie vreselijk in de maling is genomen, kan dit ook weer leiden tot negatieve promotie.
 

21 april: Secretaressedag

De uitgelezen kans om je secretaresse eens in het zonnetje te zetten, én dit natuurlijk te delen met jouw klanten. Geef haar een bos bloemen, zet dit op de foto en deel dit op Facebook. Een makkelijke manier om te laten zien dat jouw bedrijf met de tijd meegaat en haar personeel belangrijk vindt. Hier wordt tegenwoordig veel waarde aan gehecht.
 

27 april: Koningsdag

Sinds 30 april 2013 staat er na 123 jaar weer een koning aan het hoofd van Nederland. Aangezien Wim Lex op 27 april is geboren, is deze dag van 30 naar 27 april verplaatst. Maar wat kan jouw bedrijf hiermee qua contentmarketing?

- Koop een aantal goedkope kroontjes, zet deze op het hoofd van je personeel en deel dit met je klanten. Een leuke en goedkope mogelijkheid om te laten zien hoe leuk jouw bedrijf is.

- Zit jouw bedrijf in de retail? Zorg dat je op de vrijmarkt staat met jouw product en een leuke manier om deze te presenteren. Denk aan een grabbelton, een loterij enz.

Kortom, er zijn genoeg manieren om jouw bedrijf te presenteren op de bijzondere data van de maand. Onderschat dit niet, want klanten vinden het ontzettend leuk om te zien hoe het er bij jouw bedrijf achter de schermen aan toe gaat. Dit maakt het ook een stuk persoonlijker, en zorgt er bovendien voor dat klanten fan worden van je bedrijf. Dit is waar het tegenwoordig allemaal om draait.
 

Toch inspiratieloos?

Pienter helpt je graag bij jouw contentmarketing! Heb je suggesties nodig voor een bepaalde datum, mail of bel ons dan gerust. Wij staan graag voor je klaar om het beste uit jou en je klanten te halen!

Schrijf je in voor de gratis Pienter nieuwsbrief

En blijf op de hoogte van het laatste online marketing-nieuws

Vraag een gratis Online Marketing Check aan

Wij nemen je online presence onder de loep en presenteren jou geheel vrijblijvend onze bevindingen!