Wat kan juli bijdragen aan jouw contentmarketing?

Geplaatst door Thijs Kuiper 20 juni 2016

Juli komt eraan. We zitten alweer op de helft van het jaar! Juli is ook de maand waarin de bouwvak van start gaat, maar ook de maand waarin vriendschap wordt gevierd. Wil je weten hoe je ook deze maand weer in contact komt met jouw klanten? Lees dan verder, want Pienter geeft weer drie bijzondere data die je voor jouw contentmarketing kunt gebruiken. Wil je meer suggesties voor de rest van het jaar? Download dan onze volledige contentkalender hier!

1 juli: Happy half year!

Een perfect moment om met jouw klanten terug te blikken op het afgelopen half jaar. Heb je een uitbreiding gehad? Een nieuw product op de markt gezet? Nieuw personeel aangenomen? Het is altijd leuk om met je klanten terug te kijken naar je successen, maar ook goed om de dieptepunten even te bespreken. Misschien is er wel een trouwe werknemer in de ziektewet gekomen, of heb je een verkeerde inschatting gemaakt met het inkopen van je nieuwe product. Je krijgt compassie van je klanten, wanneer je durft toe te geven dat het ook niet altijd even goed gaat. Vertel ze wat je gaat doen in het komende jaar, om deze successen voort te zetten of missers te voorkomen Plaats er natuurlijk wel even een foto of een filmpje bij!

16 juli: Start zomervakantie noord

Het is zover, de bouwvak is officieel begonnen! Ook al lijkt het niet zo, de vakantie biedt talloze kansen om alsnog met je klanten in contact te komen.

- Wens je klanten een fijne vakantie en geef ze nog wat suggesties mee. Jouw product past natuurlijk perfect bij ieder soort vakantie, en dit moeten je klanten wel weten!

- Laat jouw klanten hun vakantiebestemming vertellen, hang er misschien een prijs aan vast voor de meest originele bestemming. Je kunt je klanten ook een foto laten uploaden van hun vakantie, en daar juist een prijs aan vast hangen. Dit hangt ook een beetje af van je type bedrijf.

30 juli: Internationale dag van de vriendschap

Dit is een mooie gelegenheid om bijvoorbeeld nieuwe partnerschappen uit te lichten. Misschien heb je wel een nieuwe klant (B2B), een nieuwe leverancier gevonden, een sponsor geworven of een collega gevonden met wie je samen een magazijn gaat delen.  Al dit soort partners mogen vandaag genoemd worden! Op deze manier laat je aan je klanten zien waar je mee bezig bent en laat je zien dat je trots bent op je nieuwe partners. Ook hier is het essentieel om beeldmateriaal bij het bericht te plaatsen!

Pienter kan je hierin ondersteunen

In onze vorige blogs over contentmarketing hebben we het al benoemd, en dit is nu niet anders: heb je hulp nodig met je contentmarketing, zoekmachinemarketing of online marketing in het algemeen? Neem dan contact met ons op!

Schrijf je in voor de gratis Pienter nieuwsbrief

En blijf op de hoogte van het laatste online marketing-nieuws

Vraag een gratis Online Marketing Check aan

Wij nemen je online presence onder de loep en presenteren jou geheel vrijblijvend onze bevindingen!