Wat kan mei betekenen voor jouw contentmarketing?

Geplaatst door Thijs Kuiper 15 april 2016

Het is bijna mei. Bevrijdingsdag en Hemelvaart komen elkaar tegen dit jaar, maar welke kansen komen we tegen op het gebied van content marketing? Het is de maand waarin we met z’n allen weer even stil kunnen staan bij het verleden. Herdenken, feestvieren maar bovenal delen. Deel je verdriet, deel je vreugde, deel je succes!

Dit blog gaat naast terugkijken natuurlijk vooral over vooruitdenken. Wat kan de maand mei betekenen voor jou en je klanten? Pienter heeft de drie meest bijzondere data op een rijtje gezet waarop je jouw klanten op een mooie manier kunt benaderen. Wil je voor de rest van het jaar nog meer suggesties? Download dan onze volledige contentkalender!

8 mei: Moederdag

De dag waarop onze moeders even in het zonnetje gezet mogen worden, want wat zijn we ze toch dankbaar! Maar, hoe combineer je dit nou met je content? Twee voorbeelden:

- Verkoop je producten? Laat jouw klanten merken dat je producten perfect zijn als Moederdagcadeau. Eigenlijk is deze tactiek voor iedere branche geschikt, een moeder verdient natuurlijk het beste van het beste!

- Vraag je klanten om een selfie te uploaden met hun moeder, koppel hier eventueel een prijs aan: “De leukste/gekste selfie ontvangt van ons een nieuw/leuk/uniek product!”

12-27 mei: Eindexamens

Zitten er scholieren in je doelgroep, of klanten wiens kinderen gaan afstuderen op de middelbare school? Dan is dit de uitgelezen kans om ze veel succes te wensen met hun examens. Verkoop jij producten die hen zou kunnen helpen bij het leren? Zet ze dan op deze manier op social media! Niks is mooier dan een scholier die met de tas aan een vlaggenstok én jouw product op de foto staat wanneer hij/zij geslaagd is.

26 mei: Fiets-naar-je-werk-dag

Dit spreekt natuurlijk voor zich. Jij en je collega’s gaan vandaag op de fiets naar het werk! Zorg er dan wel voor dat iemand het filmt/fotografeert wanneer iedereen aankomt. Ben je een business to business bedrijf? Zorg dat je je klanten uitnodigt om hetzelfde te doen en laat ze ook de foto’s uploaden op social media. Op deze manier laat je zien dat je geeft om het milieu, en het gezellig hebt op je werk!


Naast deze data zijn er nog genoeg andere momenten om in contact te komen met jouw doelgroep. Wees hier consequent mee bezig en het zal vanzelf zijn vruchten afwerpen.
Op deze manier ben je zo persoonlijk mogelijk met je doelgroep in contact en laat je zien dat jouw bedrijf met de tijd mee gaat. In deze tijd is persoonlijk contact minstens zo belangrijk als een goed product verkopen, dus onderschat dit niet.

Wij helpen je graag verder

Wil je meer weten over contentmarketing, of ben je benieuwd naar andere aspecten van online marketing? Kijk gerust verder op onze website of neem contact met ons op. Wil je april nog even terug zien, of ben je benieuwd naar de andere maanden van het jaar? Download onze complete contentkalender!

Schrijf je in voor de gratis Pienter nieuwsbrief

En blijf op de hoogte van het laatste online marketing-nieuws

Vraag een gratis Online Marketing Check aan

Wij nemen je online presence onder de loep en presenteren jou geheel vrijblijvend onze bevindingen!