De Asserstadsloop

De Asserstadsloop is een gezellige stadsrun waarbij er mogelijkheden zijn voor de jongste en ook de meest ervaren hardlopers. Zo was de jongste deelnemer dit jaar 4 jaar oud en de oudste maar liefst 75! Een sportieve en gezellige middag door hartje Assen! Sinds 2019 heeft de route een verrassende twist door het verkoelende bos.

Vanaf de 4e editie van de Asserstadsloop werken wij samen met de organisatie en Bureau DRP aan de online promotie van dit hardloopevenement. Een leuke samenwerking, waarbij mooie resultaten worden behaald. Ieder jaar neemt het aantal inschrijvingen toe. We leggen de lat dan ook ieder jaar steeds een stukje hoger.

Wat doet Pienter voor de Asserstadsloop?

Bij de Asserstadsloop was de doelstelling concreet. Een randvoorwaarde om voortvarend aan de slag te gaan. De volgende werkzaamheden hebben we uitgevoerd voor de Asserstadsloop:

  • Content voor het Facebook kanaal van de Asserstadsloop uitgewerkt
  • Facebook advertenties opgesteld om inschrijvingen te genereren en deze doorlopend geoptimaliseerd en bijgestuurd
  • Google Search-campagne ingericht en geoptimaliseerd
  • Google Display advertenties opgesteld en geoptimaliseerd
  • Frequente nieuwsbrieven opgesteld en verzonden
     

Meest populaire social media bericht

Na het maken van de contentplanning stonden wij in de startblokken voor de uitvoering. Want wat is er nou leuker dan het publiek opwarmen voor een evenement als dit?  

Dat beeldmateriaal, maar zeker video, allesbepalend is voor het succes van jouw social media content blijkt ook hieruit. Het meest populaire bericht was namelijk een korte boomerangvideo die DRP had gemaakt van de bijzondere medailles. Zo zie je maar weer dat je met relatief weinig middelen erg mooie dingen kan bereiken.

Case Asserstadsloop - Meest populaire Facebook content

De resultaten van deze post, ten opzichte van de andere posts van de pagina, waren bijzonder goed:

  • 99 % meer bereik dan de andere berichten op de pagina
  • 11 % meer betrokkenheid
  • 27 % meer klikken op het bericht
     

Resultaten 

Ik hoor je denken, leuk dat bedenken van content en advertenties, maar wat is het resultaat ervan? 

Doelstelling

Ons gezamenlijke doel voor de Asserstadsloop was om 1.000 inschrijvingen te behalen. Bij Pienter lopen wij wel warm voor een concrete doelstelling. Daarom werd deze al gauw bijgesteld naar 1.250 inschrijvingen. Voorgaande jaren lag het aantal inschrijvingen tussen de 800 - 900 inschrijvingen. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op meer dan 1.250 inschrijvingen! Maar liefst 52% meer inschrijvingen dan het jaar daarvoor. Een fantastisch resultaat.

Welke ingrediënten hadden wij voor dit succes nodig?

  1. Een afgebakend doel en een afgebakende doelgroep
  2. Aansluiting op de doelgroep mede door de juiste tone of voice
  3. Goede en regelmatige optimalisatie van Google Ads, Facebook- en Instagram-advertenties
     

Sociale interactie

Dit jaar zijn we aan de slag gegaan met een gedegen contentstrategie én planning. Dankzij de goede contentplanning was er voldoende tijd om vooraf leuke en creatieve posts uit te werken, wat rust geeft en last-minute-stress voorkomt.

Hierdoor hebben wij naast de inschrijvingen de volgende resultaten ge(face)boekt:

  • Heeft de Asserstadsloop er 235 volgers bij gekregen
  • Hebben de social posts 1.966 vind-ik-leuks gekregen  
  • Is de pagina 1.997 maal weergegeven
  • Werd een bericht gemiddeld 2.381 weergegeven
     

Een tevreden partner

Niet alleen wij, maar ook de organisatie van de Asserstadsloop kijkt tevreden terug op de samenwerking:

“We liepen al heel snel voor op de inschrijvingen ten opzichte van vorig jaar. Dit had echt te maken met de online zichtbaarheid van de Asserstadsloop dankzij Pienter. Door de structurele invulling van de content zijn we online erg zichtbaar geweest. Hierover hebben we zelfs van buitenaf complimenten gekregen. De Pientere invulling van de content was structureel en een beetje met een lach. Regelmatig zag ik wat voorbij komen en dacht ik: ‘Oh wat leuk’! We bleven altijd hangen bij 800 - 900 inschrijvingen. Dit jaar gingen we er ver overheen met maar liefst 1250 inschrijvingen!”

Schrijf je in voor de gratis Pienter nieuwsbrief

En blijf op de hoogte van het laatste online marketing-nieuws

Vraag een gratis Online Marketing Check aan

Wij nemen je online presence onder de loep en presenteren jou geheel vrijblijvend onze bevindingen!