Haarwereld.nl

Eind september 2013 begon de samenwerking tussen Pienter en Haarwereld. Haarwereld was een bekende kappersgroothandel uit Nieuwleusen die haar producten ook online wilde verkopen. In overleg stelden we een stappenplan op voor een goede online aanwezigheid, dat grofweg uit de volgende elementen bestond:

  1. Het verkrijgen van een goede domeinnaam
    Haarwereld had al de domeinnaam Haarwereld.com geregistreerd omdat Haarwereld.nl al bezet was. Aangezien mensen bij een Nederlands bedrijf toch automatisch van een .nl uitgaan, hebben wij Haarwereld.nl voor Haarwereld overgenomen. We hebben niet voor een geoptimaliseerde domeinnaam gekozen, omdat Haarwereld in de kapperswereld al een bekende naam is.
  2. Het uitvoeren van een zoekwoordanalyse
    We hebben uitgebreid met de Google Keyword Planner onderzocht welke termen potentiële klanten van Haarwereld.nl ingeven. 
  3. Het opzetten van een optimale sitestructuur
    Op basis van de zoekwoordanalyse hebben we de zoekwoorden gegroepeerd in logische pagina's en hebben we daarmee de structuur van de website vastgelegd.
  4. De installatie van Magento en een passend theme
    Na dit voorwerk was het tijd om de website daadwerkelijk op te zetten en te voorzien van een mooi design. We hebben ervoor gekozen om een kant-en-klaar theme in te zetten en dat aan te passen aan de huisstijl van Haarwereld.nl in plaats van een op maat gemaakt design. Zo vonden we niet het wiel nogmaals uit en hielden we meer tijd over voor de daadwerkelijke invulling van de website. En het resultaat is alsnog heel erg mooi geworden!
  5. De integratie van betaalmogelijkheden in de website
    Vanwege onze goede contacten met Docdata Payments hebben wij Haarwereld.nl voor een goed tarief aan kunnen sluiten bij deze betalingsprovider. Vervolgens hebben wij geholpen met de integratie van Docdata-afrekenmodule in de webshop.
  6. Het vullen van Magento met producten
    We hebben Haarwereld geholpen met het vullen van de producten en ze ook een workshop gegeven hoe ze dit zelf zoekmachinevriendelijk konden oppakken.
  7. De inhoudelijke optimalisatie van de categorie- en productteksten
    Voor de belangrijke teksten hebben we de optimalisatie op ons genomen. Daarbij hebben we belangrijke zoekwoorden optimaal in de teksten verwerkt, met als doel een goede positie op deze termen.

 

Schrijf je in voor de gratis Pienter nieuwsbrief

En blijf op de hoogte van het laatste online marketing-nieuws

Vraag een gratis Online Marketing Check aan

Wij nemen je online presence onder de loep en presenteren jou geheel vrijblijvend onze bevindingen!