TT Circuit Assen

Met enige regelmaat gunnen we je een blik in onze Pientere wereld. Nemen we je mee in wat wij voor onze klanten betekenen en tot welk resultaat dat leidt. Dit keer een klant die helemaal geen introductie nodig heeft: het TT Circuit Assen. Een aansprekende naam in binnen- en buitenland. Het huis van Nederlands grootste ééndaagse sportevenement, en van tal van andere (sport)evenementen waar erg veel mensen jaarlijks heel veel plezier aan beleven.  

Wat heeft Pienter reeds voor het TT Circuit kunnen betekenen?

Het TT Circuit Assen zocht manieren om de ticketverkoop via de eigen webshop nieuwe impulsen te geven. De in samenwerking met Google opgezette AdWords-campagnes gaven niet het verwachte resultaat. Daarnaast was het TT Circuit Assen benieuwd hoe de online aanwezigheid verder kon worden ingezet om de positie in ticketverkoop voor de eigen evenementen te verstevigen.

Als eerste stap hebben we op locatie aan het begin van het jaar -een dag lang- vrijwel de gehele online aanwezigheid van het TT Circuit Assen geanalyseerd. Van de organische zoekresultaten tot de webshop en van Analytics via gebruiksvriendelijkheid naar AdWords. De duidelijke conclusies die hieruit werden getrokken werden gelijk omarmd door de medewerkers van het circuit. Helemaal in de geest van sport: altijd willen verbeteren!

Voor de TT van 2018 heeft Pienter zich voornamelijk gericht op het verbeteren van de effectiviteit van de Google Ads-campagnes, en het goed meetbaar maken van de resultaten van deze campagnes. Onze insteek was het relevanter maken van campagnes door een stevige zoekwoordanalyse en het doorlopend bijsturen op efficiency.

Wat is het resultaat tot nu toe?

De online ticketverkoop voor de TT 2018 is erg succesvol geweest en de bijdrage van de Google Ads-campagnes hierin was duidelijk zichtbaar én goed meetbaar:

  • Er is minder advertentiebudget uitgegeven dan in 2017;
  • De campagnes zijn veel relevanter geworden: 390% meer klikken op advertenties, 517% stijging van de click-through-rate;  
  • De kosten per klik zijn met 81% fors gedaald;
  • Er is inzichtelijk welke transacties in de webshop volgen uit de Google Ads-campagnes.

Kortom: meer (en duidelijk meetbaar) resultaat tegen een lager budget. Reden genoeg om de samenwerking tussen het TT Circuit Assen en Pienter met heel veel plezier én trots door te trekken richting de TT van 2019!

Schrijf je in voor de gratis Pienter nieuwsbrief

En blijf op de hoogte van het laatste online marketing-nieuws

Vraag een gratis Online Marketing Check aan

Wij nemen je online presence onder de loep en presenteren jou geheel vrijblijvend onze bevindingen!