Een pientere werkwijze

Bedrijven naar het volgende niveau helpen. Dat is het leukste wat er is vinden we. Als je online marketing vóór je kunt laten werken middels een gedegen strategie wordt het pas echt leuk. Hoe we dat precies doen vertellen we je graag.

In de praktijk zien we dat bedrijven al op enige wijze met online marketing bezig zijn. De ene organisatie heeft wat meer hulp nodig dan de ander. Zo draait er vaak wel een Google Ads-campagne, wordt er wel eens wat op social media geplaatst en worden er teksten geschreven voor zoekmachines. Vaak merken we dat de gedachte hierachter nog wel eens ontbreekt. Daar helpen we vanuit Pienter graag bij door een gedegen plan te smeden.

Doelgericht

Even een stap terug nemen om het grotere geheel te kunnen blijven zien is belangrijk. Wij denken namelijk niet direct in kanalen maar in behoeftes. Wat is bijvoorbeeld jullie eigen behoefte? Is er behoefte aan meer omzet of leads? Of wil je via leadgeneratie juist de omzet verder vergroten? Op basis van die doelstelling gaan we vervolgens onderzoeken wie de doelgroep is en wat hún behoefte is. Ons doel? Met gerichte online marketing de propositie verbinden met de behoefte van de doelgroep.

Hoe wij werken

  1. In een strategische sessie krijgen we alle informatie op tafel. Waar staat de organisatie voor, wat maakt jullie anders, waar bevindt de doelgroep zich en wat is de ideale klant? We stellen graag vragen die beginnen met een W. Immers, als wij in jullie schoenen gaan staan kunnen we pas echt goed aan de slag met een strategie die bij de doelstelling en de organisatie past.
  2. Alle input uit de sessie verwerken we in een gericht online marketingplan, toegespitst op jullie doelstelling.
  3. Het plan vormt het uitgangspunt voor de samenwerking waarmee we maandelijks gezamenlijk aan de slag gaan. Naast het streven voor mooie resultaten staat een fijne samenwerking voorop. Dit vertaalt zich bijvoorbeeld in het werken op locatie, nauw contact en elkaar blijven voeden met wat er speelt. De werkzaamheden zelf zijn afhankelijk van de doelstelling en kunnen bestaan uit bijvoorbeeld zoekmachineoptimalisatie en social media marketing om gerichte leads te genereren. 
  4. Elke maand rapporteren we onze werkzaamheden en de stand van zaken. Wat gaat er goed, waar moeten we bijschaven en wat gaan we de komende periode doen zijn aspecten die in de rapportage meegenomen worden.
  5. Naast de maandelijkse rapportage is periodiek evalueren zeer belangrijk voor ons. Met oogkleppen op werken wordt niemand beter van. Het is belangrijk dat we de juiste dingen blijven doen en ook laten zien wát we doen en waarom. Door periodiek te evalueren blijven we op koers en kunnen we tijdig bijsturen.
     

Jouw eerste stap?

Maak kennis met Pienter door contact op te nemen met één van onze specialisten. Eerst wat inzichten nodig? Vraag een online marketing check aan voor een pientere blik op jouw huidige marketing.

 

 

 

See, Think, Do, Care

Het See-Think-Do-Care model

 

De klantreis is een handig model dat inzichtelijk maakt in welke fase je op welke manier en via welke kanalen communiceert met je potentiële doelgroep.

De See- en Think-fase werken daarbij samen richting de Do-fase, het laten doen van een aankoop. 

Een bestaande klant heractiveren gebeurt in de Care-fase waarbij je bijvoorbeeld met gerichte emailmarketing een herhaal-aankoop wilt stimuleren.

Schrijf je in voor de gratis Pienter nieuwsbrief

En blijf op de hoogte van het laatste online marketing-nieuws

Vraag een gratis Online Marketing Check aan

Wij nemen je online presence onder de loep en presenteren jou geheel vrijblijvend onze bevindingen!